19. Máte rádi avokáda? Nezahazujte přírodní antioxidanty a vlákniny, skryté v jejich jádrech

24.04.2016 17:57

J. D. Heyes

Milovníci avokád vědí, že je lze přidávat do jakéhokoliv salátu nebo sendviče a že i samotné mohou posloužit jako skvělá svačina. Kromě toho, že je nabito důležitými nutrienty, obsahuje avokádo množství mononasycených mastných kyselin a cca 20 vitamínů a minerálů.

Tato superpotravina nejenže posiluje zdraví srdce, ale také pomáhá chránit proti nemocem, jako jsou osteoporóza nebo různé formy rakoviny a současně pomáhá dobrému vidění a očnímu zdraví. Je to opravdu skvělá složka pro vaši stravu.

Patříte však také mezi ty, kteří po rozkrojení avokáda odhazují jeho pevné jádro, protože jsou přesvědčeni, že nemá žádnou výživnou hodnotu? To ale není vůbec pravda a upozorňuje na to i v poslední době lavinovitě se šířící video. Také v deníku the UK's Daily Mail nedávno vyšel článek, ve kterém se upozorňuje na skutečnost, že jádro z avokáda obsahuje nejvíce nutrientů.

To, co vyhazujeme do odpadků, je nejužitečnější

Zmíněné video přimělo mnoho lidí, aby se více zajímali o to, zda střední část z avokáda je skutečně to nejzdravější nebo zda se nejedná o pouhý hoax. Proto i významná specialistka na výživu Amy Shapiro v rozhovoru pro výše uvedený deník zdůraznila, že avokádová jádra jsou opravdu velmi bohatá na antioxidanty a vlákninu.

Také poradila, že jádra je nejlepší vysušit, rozemlít a pak přidávat do smoothies nebo jogurtu, aby se tak zvýšila jejich nutriční hodnota.

„Něco, co jsme až dosud vyhazovali, je ve skutečnosti velmi užitečné,“ upozornila v rozhovoru uvedeném v the Mail Online.

Ve videu, které vyprodukovali autoři blogu pro holistické vaření Nourish Me Whole, je divákům poskytnut návod, jak připravovat jádra z avokád, aby je bylo možné doplňovat do smoothie nebo do džusu. Jádro je vysušováno v troubě, nařezáno na malé kousky a pak rozemleto na prášek.

A. Shapiro upozorňuje, že jádra z avokáda mohou významně upevnit naše zdraví. „Až 70% všech antioxidantů v avokádu se skrývá v jeho jádře. Ty nám pomáhají zdolávat volné radikály a tím posilují náš imunitní systém a chrání nás tak před nemocemi. Také je známo, že antioxidanty brání předčasnému stárnutí pokožky.“

V článku se můžete rovněž dozvědět, že jádra z avokád vedle antioxidantů obsahují také hodně vlákniny, která „pomáhá vytvořit zdravé prostředí pro užitečné bakterie ve střevech - vláknina je stejně potřebná jako probiotika.“

Není to strašák, jak se dříve věřilo

Hodí se dodat, že potraviny s vysokým obsahem vlákniny přináší rychlejší pocity nasycení a to vede ke snížení kalorického příjmu a pomahá při snižování váhy. Vláknina napomáhá i lepšímu trávení, vede vás k pravidelnějšímu vyprazdňování a snižuje také hladinu škodlivého cholesterolu.

Nevýhodou těchto jader je pouze jejich hořká chuť - proto je nejlépe je přidávat v podobě prášku do smoothie nebo do jogurtu, aby došlo k jejímu zamaskování.

Avokáda právem patří k superpotravinám a A. Shapiro připomíná: „Mají vysoký obsah antioxidantů a proto jsou ochranou před nemocemi a rakovinou. A kromě toho jsou výborným zdrojem tuků, které chrání naše srdce.“

V červnu 2015 vyšel na serveru NaturalNews článek o chybném názoru, že avokádo nemá být používáno při nízkotučných dietách.

„Ty časy už jsou naštěstí za námi a my můžeme oslavovat lahodné a skvělé avokádo za to, čím skutečně je: super zdravá potravina,“ bylo ve zmíněném článku uvedeno. Konstatovali jsme také, že v žádné dietě nemůže být toto ovoce tabu, neboť napomáhá se snižováním váhy a podporuje kardiovaskulární systémy.

Zdroje:
http://www.dailymail.co.uk/health/article-3505059/Are-throwing-away-healthiest-bit-avocado-SEED-stone-nutrient-dense-expert-reveals.html
http://www.naturalnews.com/050011_avocados_fiber_healthy_fats.html
http://undergroundhealthreporter.com/avocado-health-benefits/#axzz44KGvvEkv



(Přeloženo z http://www.naturalnews.com/053527_avocados_superfoods_seed_powder.html)