17. Jak se rychle uzdravovat - vyhýbejte se častým chybám, které zpomalují vaše léčení

08.03.2015 10:04

Michael Edwards

Jediným potřebným druhem zdraví je přírodní zdraví. Mnoho lidí, kteří je chtějí dosáhnout, se setkává s mnoha častými nástrahami, jež brání tomuto procesu. Průměrný člověk, kterému je méně než 50 let, bývá schopen docílit výborného zdraví velmi rychle, avšak stává se to jen zřídka. Hlavní překážkou bývá vymývání našich mozků (brainwashing). Dosažení dobrého zdraví nebývá až tolik komplikovaným, jak je nám namlouváno. Potřebuje to pouze trochu přeprogramovat naše mozky a zbavit se všech zbytečností, jež tomu brání. A to je překážka, se kterou se lidé utkávají celé měsíce až roky, než se dostaví výsledky.

Pokud už máte dost svých potíží a bolestí, nemocí, lékařů nutících vám medikamenty nebo už cítíte, že nastal čas, abyste se vyhnuli pohromě, do níž se řítí vaši přátelé nebo rodina, nabízím vám něco, co by mohlo výrazně urychlit vaše učení a pomoci rychle dosáhnout stavu přirozeného zdraví a vitality.

Vyhýbejte se dietním potravinám

Dietní limonády, netučná jídla z mikrovlnek, vše co je prezentováno jako zdravé a nízkotučné - bývají téměř vždy jen smetím! Pokud už snižují vaši hladinu tuku, zvyšují naopak váš cukr. A když mají snižovat vaši hladinu cukru, určitě obsahují glutamát sodný (MSG). I kdyby zpracované potraviny neobsahovaly žádný tuk nebo cukr, téměř vždy v nich naleznete nějaké chemikálie.

Přestaňte číst nálepky na obalech

Opravdu to tak myslím: chci tím totiž říci to, že byste neměli nakupovat tolik balených potravin. Je samozřejmě důležité se naučit číst informace na obalech, ale ještě důležitější je nakupovat tak, abyste nemuseli mnoho číst.

Typický zastánce zdravého stravování má nekvalitní potraviny stejně rád, jako obyčejný konzument kupující běžné průmyslově zpracované potraviny. Rozdíl je pouze v tom, že ten první dává přednost potravinám označovaným jako organické, přírodní nebo podobně. Z mnoha pohledů ale taková označení neznamenají téměř nic. Výraz „100% přírodní“ je prakticky jen balamucením důvěřivých spotřebitelů. Fráze „Vyrobeno z organických ingrediencí“ bývá často jen způsobem, jak prodávat za vyšší ceny. Existují pravda i výjimky a jsou také nevýživné potraviny, které si i já občas kupuji, ale pravdou zůstává, že nezdravé organické potraviny nám příliš neprospívají.

Uvědomujte si, co je skutečně zdravá potravina

Podívejte se na to z pohledu, že lze rozlišovat tři kategorie potravin: zdravé, neutrální a nezdravé. Zdravé potraviny jsou zároveň lékem. Neutrální mívají mnoho přínosů - obzvláště pokud jsou kombinovány s těmi zdravými. Samy o sobě ale nemohou léčit.

Zdravými potravinami rozumíme především plodiny - a to v syrové a čerstvé podobě. Jsou to živé potraviny, jež léčí a pomáhají v přestavbě našeho těla. Čím jsou čerstvější, tím jsou lepší. Jejich enzymy jsou klíčové pro vstřebávání výživných složek, klíčové pro naši vitalitu a zdraví. Jen velmi málo lidí přijímá stravu s dostatkem enzymů. Enzymy jsou v syrové stravě - nikoliv v uvařené. Vaření enzymy zabíjí.

Je důležité pochopit, že pokaždé, když si dáme jídlo postrádající enzymy, ochuzujeme své tělo a zkracujeme si život. A to i v takových případech, kdy jsme si zvolili zdravější variantu jídla, jako jsou např. rýže nebo fazole.

Hnědá rýže, fazole, merlík čilský (quinoa) nebo čočka jsou příklady dobrých potravin, které mohou být označovány jako neutrální. Jsou výborným zdrojem proteinů, objemových kalorií, minerálů i některých vitamínů. I když nejlepší je syrová strava, je téměř nemožné z ní načerpat dostatek těchto složek. I pokud bychom ji uvařili správně, nikdy nebude mít takové léčivé účinky jako syrový salát. Avšak kombinací hnědé rýže a fazolí se syrovým avokádem, nakrájenými rajčaty, nasekanou cibulí, rozmačkaným česnekem nebo s drcenou kurkumou připravíme úžasně léčivé, prospěšné, teplé a skutečně zdravé jídlo. Ale stále ještě nelze takovéto jídlo srovnávat s prospěšností velkého míchaného salátu.

Kde začít?

Saláty a čistá voda. Vyzkoušejte si to po dva týdny: každý den si připravte salát z množství čerstvých a syrových složek. Recepty najdete na prvním níže doporučovaném odkazu. Každý den jezte jen tyto pestré, výživné saláty. K pití si připravte třeba brusinkovou limonádu slazenou stévií. Na svačiny si dávejte zase ovoce. Tato dieta je mimochodem i účinnou detoxikační kůrou, která vás zbaví mnoha zdravotních potíží. Po tyto dva týdny intenzivně pozorujte své tělo a naslouchejte mu. Pak do svého jídelníčku pomalu přidávejte další potraviny, jakmile se zmírní vaše potíže a začne se vám vracet vaše zdraví. Mnoho dalších informací na toto téma můžete pro svou inspirací nalézt na webu http://www.organiclifestylemagazine.com


Doporučované odkazy:
http://www.organiclifestylemagazine.com/issue/11-80-raw-food-diet/
http://www.organiclifestylemagazine.com/total-nutrition-make-your-own-homemade-multivitamin-and-mineral-formula/
http://www.organiclifestylemagazine.com/make-your-immune-system-bulletproof-with-these-natural-remedies/
http://truthwiki.org/Garlic
http://truthwiki.org/Turmeric


 

(Přeloženo z http://www.naturalnews.com/048192_health_goals_detox_plan_common_mistakes.html)