7. Uvažujete o očkování proti chřipce? Jsou i lepší způsoby, jak svůj imunitní systém připravit na zimu

19.04.2013 21:38

Paul Fassa

Farmaceutické společnosti už opět začaly s propagací vakcín pro „chřipkovou sezonu“. Zimní měsíce se ukazují být právě těmi, kdy mnozí z nás dostávají nachlazení nebo uléhají do postele s chřipkou. Jaká opatření tedy můžete udělat, abyste předešli obtěžujícímu nachlazení nebo vysilující epizodě s chřipkou?

V tomto článku najdete 9 snadných tipů, z nichž ten poslední je pravděpodobně ten nejdůležitější. V něm naleznete odkaz na video, jehož autorem je Health Ranger - Mike Adams, který přesvědčivě demaskuje pojem „chřipková sezona“.

Váš imunitní systém

Posílení imunity je důležité, pokud máte zdolávat nachlazení a chřipkovou sezonu. Ovšem nechat si aplikovat vakcínu proti chřipce s její pochybnou účinností nepatří mezi nejvhodnější řešení. Všechny vakcíny totiž oslabují imunitní systém a mohou navíc způsobovat celoživotní neurologická postižení nebo autoimunitní onemocnění.

* Černý bez: Extrakty z černého sirupu nebo sirupy byly klinicky ověřeny jako pomoc při nachlazení nebo chřipce. Nejedná se ale o léky, takže tyto jsou mnohem levnější a bez vedlejších účinků, jaké byly například popisovány u léku Tamiflu. Kdybyste ale měli naspěch, můžete si připravit i svou vlastní tinkturu a ušetřit tak ještě více peněz[1].

* Potravinové doplňky: Bezinky jsou léčivé, echinacea chrání. Obvykle se prodávají ve formě tinktur nebo extraktů. Vitamín C také chrání a ve vysokých dávkách léčí. Zinek je prospěšným minerálem při ochraně proti nachlazení. Zajistěte si jeho zvýšený příjem vhodným výběrem potravin nebo doplňků.

* Omezujte cukr: Vzdejte se limonád, moučníků a podobných. Během léta jste si už zřejmě dopřáli dostatek zmrzlin. Už jen několik gramů cukru dokáže podlomit schopnost bílých krvinek odolávat infekcím a to přetrvává mnoho hodin.

* Dopřávejte si více česneku i cibule: Vedle toho, že je bohatým zdrojem antioxidantů a selenu, má česnek antibakteriální i antivirové účinky. Česnek i cibule jsou bohaté na sloučeniny síry, které přináší mnoho jejich zdraví prospěšných účinků.

* Cvičte: Přiměřený pohyb - postačuje i chůze na 3km alespoň 3x týdně - napomáhá vašemu lymfatickému systému, aby zbavoval tělo nečistot a posílil tak váš imunitní systém.

* Omezujte stres: To by mělo platit po celý rok. Už mnoho odborníků uznává stres a úzkost jako hlavní příčinu snížené imunity. Používejte silnější osvětlení. Vyzkoušejte si techniky meditace a jógy. Hodně se smějte. Buďte méně kritičtí. Dělejte si méně starostí.

* Spánek: Často nebývá nutné jej prodlužovat, ale zlepšovat. Zajistěte si, aby ve vaší ložnici byla naprostá tma, takže vaše tělo bude produkovat dostatek melatoninu. Také je možné užívat příslušné doplňky, pokud to potřebujete. Mezi střídajícími se spánkovými fázemi jsou dva cykly, které bývají dostatečně hluboké, aby zregenerovaly váš imunitní systém. Je potřeba, aby byly přítomné i ve vašem spánku.[2]

* Probiotika: Vaše tělo hostí asi desetinásobek bakterií, než je uvnitř buněk. Většina z nich ale musí být přátelských. Přátelské bakterie nejen atakují patogenní bakterie nebo plísně, ale rovněž i spouští příslušné reakce bílých krvinek na vetřelce a ovlivňují i váš mentální a emoční stav. Odhaduje se, že až 80% z celkového počtu 100 biliónů vašich bakterií sídlí ve střevech.[3]

Přátelské bakterie bývají obvykle vyčerpané - jednou z možných příčin bývají i geneticky modifikované potraviny. Všichni tedy potřebujeme probiotickou stravu a doplňky. Komerčně produkovaný jogurt ale nepostačuje. Hlavními zdroji by měly být syrové mléko a sýr, fermentované potraviny nebo kefír.[4]

Existují také probiotické potravní doplňky. Pokud jste nuceni užívat antibiotika, zdvojnásobte obvykle doporučované dávky těchto doplňků.

* Vitamín D3: Jestliže žijete v oblasti, kde je po celý rok teplo a slunečno, potřebujete si zajistit dostatečné slunění. Pokud ale vaše prostředí neumožňuje pobyt na slunci, užívejte doplňky s vitamínem D3. Můžete si nechat změřit i svou hladinu D3 v krvi, ale odborníci doporučují jeho denní příjem 5 000 - 10 000 jednotek.

Mike Adams demaskuje hojně rozšířený pojem „chřipkové období“ v tomto video snímku: http://www.naturalnews.tv/v.asp?v=AF36B271EF61579BEAD6969F6DEC763D


 


Použité odkazy:
[1] http://www.naturalnews.com/026354_flu_Tamiflu_elderberry.html
[2] http://www.naturalnews.com/026637_sleep_health_immune_system.html
[3] http://probiotics.mercola.com/probiotics.html
[4] http://www.naturalnews.com/kefir.html


(Přeloženo z http://www.naturalnews.com/033814_winter_flu_shot.html)